Reverb-ul
Reverb-ul simulează componenta de sunet care rezultă din reflecţiile cu zidurile şi obiectele din jur. A nu se confunda cu
ecoul ( delay-ul ), chiar dacă putem avea un reverb întârziat ( delayed ).
Controale basice
Dry out - Controlează gain-ul semnalulul de ieşire neafectat de reverb ( Gain-ul input-ului în dB ).
Reverb out - Controlează gain-ul semnalulul de ieşire procesat ( Gain-ul reverb-ului în dB ).
Decay - Este timpul în care reflecţiile trebuie să dispară ( ms sau s ).
Delay - Controlează timpul luat până la apariţia reverb-ului ( ms ).
Early out
Păi, reverb-ul diferă în funcţie de mărimea camerei ( room-size) şi reflecţiile cu zidurile şi obiecte din jur, adică Early Reflection Style. Cât de mult contribuie mărimea Early Reflection Style în semnalul de ieşire este controlat cu ajutorul fader-ului Early Out ( dB ).
Damping -
Cele mai multe camere au tot felul de lucruri care absorb frecvențele inalte. Prin damping controlăm numărul frecvenţelor înalte care sunt absorbite. Unele reverbe au controale şi pentru frecvenţele joase ( kHz ).
Diffusion - Controlează împraştierea undelor sonore. Cu cât este mai mare, cu atât reverb-ul este mai amplu ( % ).
Stereo Separation - Controlează spaţialitatea pentru Reverb out ( % ).
Reverb-ul mai este prevazut şi cu un filtru Low şi High pass. În cazul reverb-ului, filtrele trece-sus si trece-jos afectează numai semnalul wet. Dry-out-ul rămâne neafectat.
Bineînţeles că alte vst-uri pentru reverberaţie sunt prevăzute cu mai multe controale, însa toate se învârt în jurul celor de mai sus.
Fără reverb, muzica nu sună natural.