Reverb-ul
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqJ-P0udOVJ7f2aZuKzJEUp3kEvgu1hDff5rQsp-i-pDz71-hg5FNOFRzBe6OWkfGuUJdk75ZkUbhtKhVe_Q5NVcvEkwUNdzTTMvhcE47BdNMi5dGe_x9XCRBQ56-azxrXso59LmotYB8/s320/flreverb.png)
ecoul ( delay-ul ), chiar dacă putem avea un reverb întârziat ( delayed ).
Controale basice
Dry out - Controlează gain-ul semnalulul de ieşire neafectat de reverb ( Gain-ul input-ului în dB ).
Reverb out - Controlează gain-ul semnalulul de ieşire procesat ( Gain-ul reverb-ului în dB ).
Decay - Este timpul în care reflecţiile trebuie să dispară ( ms sau s ).
Delay - Controlează timpul luat până la apariţia reverb-ului ( ms ).
Early out
Păi, reverb-ul diferă în funcţie de mărimea camerei ( room-size) şi reflecţiile cu zidurile şi obiecte din jur, adică Early Reflection Style. Cât de mult contribuie mărimea Early Reflection Style în semnalul de ieşire este controlat cu ajutorul fader-ului Early Out ( dB ).
Damping -
Cele mai multe camere au tot felul de lucruri care absorb frecvențele inalte. Prin damping controlăm numărul frecvenţelor înalte care sunt absorbite. Unele reverbe au controale şi pentru frecvenţele joase ( kHz ).
Diffusion - Controlează împraştierea undelor sonore. Cu cât este mai mare, cu atât reverb-ul este mai amplu ( % ).
Stereo Separation - Controlează spaţialitatea pentru Reverb out ( % ).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEif0Bdjbd1lWfT9HLRr4izoawIKQokPqHSj_Chn_VqoN14iWYD7sHC8OgbOPvskQwSSVzd66gJ6k9Z20ejGZ65DAFp_Vd5XWgz1EM5ucqdzkh3DxiQfD_VOV_PIgwlu-jweWVoFyN07dK4/s200/reverb2.png)
Reverb-ul mai este prevazut şi cu un filtru Low şi High pass. În cazul reverb-ului, filtrele trece-sus si trece-jos afectează numai semnalul wet. Dry-out-ul rămâne neafectat.
Bineînţeles că alte vst-uri pentru reverberaţie sunt prevăzute cu mai multe controale, însa toate se învârt în jurul celor de mai sus.
Fără reverb, muzica nu sună natural.